Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’deki sosyal medya kullanımıyla ilgili yeni veriler paylaştı. Geçtiğimiz haftalarda yaptığı bir açıklamada, Türkiye’de yaklaşık 75 milyon kişinin sosyal medya kullandığını belirtmişti. Bu sayı, ülke nüfusunun yaklaşık %88’ine tekabül ediyor.
Bakan Uraloğlu, şimdi ise toplam sosyal medya hesap sayısını açıkladı. Veriler, Türkiye’deki sosyal medya kullanımının yoğunluğunu ve kullanıcıların birden fazla platformda aktif olduğunu ortaya koyuyor. Uraloğlu’nun açıklamaları, dijital platformların ülkemizdeki yaygınlığını bir kez daha gözler önüne serdi.
303 milyon hesap var
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’deki sosyal medya ve internet kullanımına ilişkin önemli veriler paylaştı. Bakan Uraloğlu’nun açıklamasına göre, Türkiye’de şu anda toplam 303 milyon 97 bin aktif sosyal medya hesabı bulunuyor. 85 milyonluk nüfusu göz önünde bulundurduğumuzda, kişi başına ortalama 3,5 sosyal medya hesabı düştüğü görülüyor. Bunun nedeni, birçok kullanıcının birden fazla hesaba sahip olması.
Bakan, ayrıca We Are Social ve Meltwater tarafından yayımlanan rapor hakkında da bilgi verdi. Raporda, dünyadaki genel internet kullanıcısı sayısının 5,52 milyara ulaştığı belirtilirken, bu oranın dünya nüfusuna göre %67,5 seviyesinde olduğu açıklandı. Türkiye ise %86,5 internet kullanım oranıyla dünya ortalamasının oldukça üzerinde yer alıyor.
Ülkemizdeki internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saatini internette, 2 saat 37 dakikasını ise sosyal medyada geçirdiği ifade edildi. Bu süre, dünya genelinde sosyal medya kullanım ortalaması olan 2 saat 19 dakikayı geride bırakıyor. Ayrıca, dünya genelinde kullanıcılar aylık ortalama 6,8 platform kullanırken, Türkiye’de bu sayı 7,5 platforma ulaşıyor. Bu veriler, Türkiye’nin birçok kategoride dünya ortalamasının üzerinde olduğunu gösteriyor.
Platforma göre kullanıcı sayıları
- X – 19,5 milyon
- Instagram – 53,8 milyon
- Facebook – 34,3 milyon
- TikTok – 39 milyon
Uraloğlu’na göre uygulamaların kullanıcı sayısı önceki yıla göre düşüş gösterdi. Örneğin X, 22,7 milyondan 19,5 milyona geriledi. Instagram ise %5 azalma, Facebook %1,3 azalma yaşadı. TikTok ise %9 artış görerek bu dörtlü arasında yükselme yaşayan tek platform oldu.